Overzicht restauratie PERRIER

 

16-10-2000                         Aankoop PERRIER in Dendermonde BelgiŽ , de staat was niet al te goed en bleek bij demontage ronduit slecht te zijn.

Originele aankoopfactuur en onderhoudsboekje aanwezig

ORGA Nr.              4055

Prod. Datum           Woensdag 16-12-1987

Chassis nr               VF7AZKA----------

Kleur                      EWT

Km stand                56000

Motor                    A06/635  No. 0907507139

Carburateur             Solex 26-35 CSIC   CIT225    F12992  000

                                   De typische Perrier onderdelen waren op het koelkastje na allemaal aanwezig.

De motor en de versnellingsbak waren in goede staat en zijn weer gebruikt.

De deuren en motorkap zijn opgeknapt en hergebruikt, de achterklep is afkomstig van reserve onderdelen van de Transat.

De draagarmen; veerpotten; stuur en achteras; schokbrekers achter; fusees; remsysteem ed zijn opgeknapt en hergebruikt.

De elektrische bedrading; dashboard en contactslot zijn hergebruikt.

 

08-03-2001                       Aankoop Transat in Bergsenhoek bij Rotterdam de staat was ronduit slecht maar er zat APK op tot november 2001.

                                   Origineel onderhoudsboekje aanwezig

Kenteken                        KB-23-XP

ORGA Nr.                      2369

Prod. Datum                    Donderdag 05-05-1983

Chassis Nr.                      VF7AZKA----------

Kleur                                EWT

Km stand                          104000

Carburateur                       Solex 26-35 CSIC   CIT225   F12992  000

 

Van de Transat zijn de voorstoelen; de beugel voor het binnensluitend dakje; Chromen koplampen; Robrieís; voor en achterspatborden en het kenteken gebruikt voor de nieuwe Perrier.

Verder zijn de remschijven en remblokken gebruikt

Alle andere onderdelen dienen als reserve of zijn weggegeven of naar de sloper gegaan.

 

01-11-2001                       In Antwerpen een nieuw origineel chassis gekocht en de fusee pennen laten vervangen.

 

14-02-2002                 Eerste proefrit gemaakt, alles lijkt in orde, remmen bij 30 km/h recht, bij 60 km/h  trekt hij 4 van de tien keer scheef naar rechts achter, waarschijnlijk moeten de                                        remmen wat op elkaar inslijten.

 

 

Uitgevoerde werkzaamheden

 

 

Koets:                         Binnenzijde kaal gemaakt; voetenbak geheel blank gemaakt en behandeld met pure Owatrol met daarop drie lagen zwarte metaalverf met 25% Owatrol verdund.

                                    Voetenbak en schutbord bekleed met 2 cm geluidsisolatie met daarop Gamma drooglooptapijt.

                                    Aflegvakken bekleed met Gamma drooglooptapijt.

                                    Wit gedeelte waterproof geschuurd, roest plekjes geheel kaal gemaakt en behandeld met Pure Owatrol en een laag autolak met 25% Owatrol, daarna het geheel met     sikkens autoflex EWT met de kwast gelakt

                                    Buitenzijde waterproof geschuurd, roest plekjes geheel kaal gemaakt en behandeld met Pure Owatrol en een laag autolak met 25% Owatrol, daarna het geheel met sikkens autoflex EWT met de kwast gelakt.

                                    Bodem ontdaan van laag undercoating en ingesmeerd met een laag pure Owatrol, daarna behandeld met undercoating.

                                    Koker balken Owatrol verneveld met 7 bar druk 2 maal behandeld

 

Plaatwerk:                 Waterproof geschuurd, roest plekjes geheel kaal gemaakt en behandeld met Pure Owatrol en een laag autolak met 25% Owatrol, daarna het geheel met sikkens autoflex EWT met de kwast gelakt

                                    Binnenzijde spatborden behandeld met undercoating

 

Bumpers :                   Voor nieuw, daarna overgeschilderd met Sikkens autoflex AC140

                                    Achter hergebruikt, kaal gemaakt als primer ijzer menie verdund met 30% Owatrol gebruikt en twee maal overgeschilderd met Sikkens autoflex AC140

 

Chassis:                      Naden afgekit met 3M nadenkit, binnenzijde Owatrol verneveld met 7 bar druk 2 maal behandeld.

                                    Buitenzijde twee maal behandeld met 3M bodycoating.

 

Vering / Lagers:        Draagarmen kaal gemaakt als primer ijzer menie verdund met 30% Owatrol gebruikt en drie maal behandeld met zwarte metaallak verdund met 25% Owatrol, binnen zijde achterremplaat 2 maal behandeld met ijzer menie verdund met 30% Owatrol.

                                    Veerpotten behandeld als draagarmen en de binnenzijde schoongeblazen met lucht en behandeld met 0,25l wonderolie per pot.

                                    Alle rubberhoezen en stootrubbers zijn vervangen

                                    Fusee pennen vernieuwd

                                    Voorlagers vervangen (Ingersoll rand)

                                    Achterlagers hergebruikt (SKF)

                                    Lagers draagarmen zijn hergebruikt

 

Asbuizen:                    Kaal gemaakt als primer ijzer menie verdund met 30% Owatrol gebruikt en drie maal behandeld met zwarte metaallak verdund met 25% Owatrol

                                    Het stuurhuis had geen speling en is niet uit elkaar geweest alleen de stuurkogel hoesjes zijn vernieuwd

                                   

Motor:                        Ontvet met petroleum en afgespoeld met water en op cilinders na ingespoten met blanke tectyl.

                                    Olie motor en versnellingsbak ververst

                                    Kleppen gesteld en onsteking nagezien

                                    Bougies vernieuwd

                                    Motor steunen vernieuwd

                                    Compressie gemeten, links 8,5 bar, rechts 8 bar

 

Aandrijf assen:           Zijn blank geschuurd en behandeld met pure Owatrol en daarna ingespoten met blanke tectyl.

                                    Alle rubberhoezen zijn vervangen

 

Remmen:                    Voorremmen remschijven (slijtage 0,1 mm) en blokken (1500 Km) overgenomen van Transat

                                    Remklauwen schoongemaakt en zuigers voorzien van nieuwe O ringen

                                    Achterremmen schoongemaakt remcilinders vervangen, remschoenen hergebruikt (dikte frictie materiaal 5 mm)

                                    Hoofdrem cilinder is niet gereviseerd.

                                    Alle remleidingen zijn doorgeblazen met perslucht en uitwendig behandeld met pure Owatrol en alle nippel rubbers zijn vervangen

 

Wielen:                       Velgen zijn gezandstraald en in de zinkverf gezet daarna behandeld met ijzer menie verdund met 30% Owatrol.

                                    De binnenzijde is twee maal gelakt met zwarte metaallak verdund met 25% Owatrol

                                    De buitenzijde is twee maal gelakt met Sikkens autoflex AC140

                                    Banden zijn vervangen door de originele Michelin 125R15 radiaal X banden

 

Dak:                           Dak is vernieuwd en is nu een binnensluiter, beugel en vastzet bandjes zijn geleverd door de Transat.

 

Rubber:                       De raamrubbers zijn hergebruikt, Deurrubbers zijn vervangen

                                    Alle rubber is voor montage ingevet met zuurvrije vasaline, alle sponningen zijn voor montage goed vol gedrukt met zuurvrije vasaline