HOME

De 2CV is een oude liefde, het was mijn eerste auto waar ik veel goede herinneringen aan bewaar, dat het een Perrier werd is puur toeval ik kende het model niet maar raakte gaande weg geÔnteresseerd.
Verder kwam de 2CV in aanmerking omdat het een voor een leek uit te voeren restauratie project is, dat heb ik geweten, het duurde tot Maart 2002 voor ik legaal gekeurd de weg op kon.

(Wat ik nog mis is het koelkastje en de wieldoppen, het is mogelijk om deze te kopen maar de prijs is in mijn ogen vele malen te hoog ik blijf dus zoeken met het idee dat als er maar weinig perriers over zijn er nog losse koelkastjes moeten rondslingeren.) Ondertussen (winter 2005) heb ik in Groningen het koelkastje en drie wieldoppen gevonden en een paar weken later nabij Antwerpen nog drie wieldoppen (waarvan er een zwaar beschadigd is)  en dit alles tegen stevige maar redelijke prijzen . Het eindresultaat is nu dus een complete Perrier met zelfs een wieldop op het reserve wiel.

Alle commentaar op deze site is welkom, het is mijn eerste project dus zal er wel volop ruimte voor verbetering zijn.
Het is de bedoeling om bij de restauratie foto's wat commentaar bij te voegen (
en ook onze Springer spaniŽl verdiend meer aandacht. ) Dit is ondertussen gebeurd.
Een verder idee is om te proberen alle overgebleven Perriers te inventariseren, maar of dit doenbaar is blijft de vraag.

Het aantal link's naar ander sites heb ik bewust beperkt tot de naar mijn mening  interessantste, van daaruit kan ieder naar hartelust verder surfen.

Voor het maken van deze pagina's ben ik uitgegaan van alles wat ik in de afgelopen vier jaar over de 2CV Perrier heb gehoord en gelezen, veel foto's zijn van mijzelf maar enkele komen van het "net" zoals ook de animaties en bijna alle reclameposters. Mocht iemand iets tegenkomen wat hij herkent laat het mij dan weten zodat ik het op verzoek of kan verwijderen of de bron vermelden.

Veel informatie over het idee achter de 2CV Perrier heb ik gekregen van Gaetan Poelman uit Gent, het deel van zijn correspondentie heb ik onverkort overgenomen in de beschrijvingen.

Het artikel uit de Autokrant van 13 augustus 1988 heb ik gekregen van Peter Vande Look