25-03-2002 1e APK keuring, geen bijzonderheden.

56595 km

  Mei 2002 Puntjes vervangen door 123 ontsteking, resultaat is goed maar niet spectaculair.

  Juni 2002 bij monteren 123 kleine lekkage geconstateerd bij voorste nokkenas kering, onderdruk carter gemeten en aan de hand daarvan besloten olievulpijp te vervangen, bij de Eendenkooi een tweedehans vulpijp gekocht, een nieuwe was niet voorradig.

Resultaat bevredigend, onderdruk in verschillende toerentallen van –5 tot-10 cm waterkolom.

 

December 2002 Groot en klein onderhoud gedaan volgen onderhoudsboekje “Benzine ‘88”.

60400 km

 Motor olie ververs en overgestapt van 15W50 naar 15W40 (Kroon Econograde

 Oliefilter vervangen

 Versnellingsbakolie ververst met Kroon Gearlube Hypoïd 80W.

 Bougies vervangen (Champion L82C)

 Bougie kabels vervangen

 Tijdstip 123 ontsteking gecontroleerd (OK)

 Kleppen gesteld ( speling uitlaatkleppen was nagenoeg 0, Komt dit door dat de eerdere koolaanslag tijdens lange ritten is verdwenen??)

 Luchtfilter vervangen

 Doorsmeren fusees; aandrijfassen; kantelmessen.

 Controles verlichting; remblokjes; Rubberhoezen; vrije slag koppeling.

Nieuwe accu gemonteerd.

 

 

20-02-2003 2e APK keuring geen bijzonderheden.

60540 km.

23-02-2003 (60600 km)

Start motor gedemonteerd en schoongemaakt, koolborstels hebben nog bijna 7mm bewegingsruimte.

De reden was het af en toe moeilijk ronddraaien van de motor bij eerste maal starten, gezien de staat denk ik niet dat het de startmotor was maar het over matig gebruik van de choke, we zien hoe het verder gaat.

 

07-03-2003 (60650 km) 

Olievulpijp vervangen en dynamo nagezien.

De tweedehans olievulpijp die vorige jaar is gemonteerd lekte een beetje bij de soldering van de voet op de pijp, was bij naderinzien al eens gerepareerd met hardsoldeer, vervangen door een nieuwe van Hans Tacq, proef gereden en geen lekkages meer, oliefilter is nu volledig “droog”.

Dynamo schoongemaakt een borstels nagezien, zijn nog  voldoende van lengte.

 

03-09-2003 ( 64000 km )

Tijdens het uitrijden van Gap op de laatste helling bobine oververhit, deze vervangen door reserve bobine (ex transat) resultaat OK

 

Januari 2004 groot en klein onderhoud gedaan (65550 km)

  Motor olie ververst 15W40 (Kroon Econograde) geen bijzonderheden

Oliefilter vervangen

Versnellingsbak olie ververst (Kroon Gearlube Hypoïd 80W) geen bijzonderheden

Oliekoeler schoongeblazen

Kleppen gesteld, inlaatkleppen waren OK, uitlaat links 0,15mm, uitlaat rechts 0mm beide op 0,25mm gezet, inlaatkleppen 0.20 mm

Luchtfilter vervangen

Bougies vervangen zijn nu Sagem C62

Compressie meting koud L/R 9,2/10, Warm L/R 9,3/9,7 bar

Carter vacuüm stationair –28 mmWk bij gas geven hoger

Carburateur, vlotterhoogte afgesteld op 18,5 mm, hoofdsproeier tweede trap was 90 is vervangen door sproeier 87,5 uit de ex transat carburateur, Hoofdsproeier eerste trap niet gedemonteerd alleen schoongeblazen. Februari weer terug naar 90, top was net 100 en is nu weer 110 a 115

Kantelmessen; fusees en aandrijfassen doorgesmeerd

Handremblokjes voor nagezien, nagenoeg geen slijtage (schoongeblazen)

Remschoenen achter nagezien kroonmaat  + 5mm is nieuw 6mm (schoongeblazen)

Handrem gesteld

Vrije slag koppeling_ en rempedaal gecontroleerd

Ruitenwisser asjes vervangen, hadden veel speling veroorzaakten mogelijk lekkages

Lichten gecontroleerd, OK

Bandenslijtage is minder als een mm

 

 

16 Februari 2004 3e APK keuring (65679 km) afkeur op achterwiellagers

  Nieuwe wiellagers achter bij  inclusief montage 89 Euro klinken een stuk beter.

  23 Februari 2004 3e APK keuring geen bijzonderheden ( 65798 km )

 Juli 2004 nieuwe Bobine ( 68125 )

Rijd weer als een trein, vooral betere trekkracht bij lagere toerentallen.

 

 

 Januari 2005 groot en klein onderhoud gedaan (71900 km)

  Motor olie ververst 15W40 (Kroon Econograde) geen bijzonderheden

Oliefilter vervangen

Versnellingsbak olie ververst (Kroon Gearlube Hypoïd 80W) geen bijzonderheden

Oliekoeler schoongeblazen

Kleppen gesteld, inlaatkleppen waren OK, uitlaat links 0,15mm, uitlaat rechts 0,2mm beide op 0,25mm gezet, inlaatkleppen 0.20 mm

Luchtfilter vervangen

Bougies vervangen zijn  ( Sagem C62 )

Carburateur vervangen door gehele ex Transat carburateur

Kantelmessen; fusees en aandrijfassen doorgesmeerd

Handremblokjes voor nagezien, nagenoeg geen slijtage (schoongeblazen)

Handrem gesteld

Remblokjes voor gecontroleerd.

Vrije slag koppeling_ en rempedaal gecontroleerd

Spanning veerpot linksachter verhoogd, trekstang een slag verder ingedraaid omdat ik het idee had dat hij daar iets lager stond.

Lichten gecontroleerd, OK

Bandenslijtage is minder als een mm achter en 2 mm voor profieldiepte = 5mm

Remvloeistof ververst door te pompen via de ontluchtingen

Rechterbuitenspiegel gemonteerd en duurrubbers links_ en rechts voor in orde gebracht, deuren zo goed mogelijk afgehangen.

Slot deur links achter bijgesteld.

 

28 Februari 2005 4e  APK keuring geen bijzonderheden (71922 km)

  05-08-2005 (76600 km)

Tijdens tocht door Groot-Brittannië clignoteur relais vervangen was kapot verder gedurende ruim 4000 km geen problemen gehad.

 

Januari 2006 groot en klein onderhoud gedaan (78120km)

Motor olie ververst 15W40 (Kroon Econograde) geen bijzonderheden

Oliefilter vervangen

Versnellingsbak olie ververst (Kroon Gearlube Hypoïd 80W) geen bijzonderheden

Oliekoeler schoongeblazen

Kleppen gesteld, inlaatkleppen waren OK, uitlaat links 0,10mm, uitlaat rechts 0,25mm beide op 0,25mm gezet, inlaatkleppen 0,2 mm

Luchtfilter vervangen

Bougies vervangen zijn  ( Sagem C62 )

Carburateur veertje chokeklep vervangen was losgeschoten.

Kantelmessen; fusees en aandrijfassen doorgesmeerd

Handremblokjes voor nagezien, nagenoeg geen slijtage (schoongeblazen)

Handrem gesteld

Remblokjes voor gecontroleerd.

Vrije slag koppeling_ en rempedaal gecontroleerd

Lichten gecontroleerd, OK

Bandenslijtage profieldiepte voor = 4,5mm achter 6mm banden voor en achter gewisseld.

 

 

14 Maart 2006 5e APK  geen bijzonderheden (78120 km)

 

Januari 2007 groot en klein onderhoud  84900 km

Motor olie ververst 15W40 (Kroon Econograde) geen bijzonderheden

Oliefilter vervangen

Versnellingsbak olie ververst (Kroon Gearlube Hypoïd 80W) geen bijzonderheden

Oliekoeler schoongeblazen

Kleppen gesteld, uitlaatkleppen op 0,25mm gezet, inlaatkleppen 0,2 mm

Luchtfilter vervangen

Bougies vervangen zijn  ( Sagem C62 )

Kantelmessen; fusees en aandrijfassen doorgesmeerd

Remblokjes voor gecontroleerd.

Vrije slag koppeling_ en rempedaal gecontroleerd

Lichten gecontroleerd, OK

Starmotor vervangen wilde nog wel eens blijven "plakken"

Een band vervangen ( Michelin 125R15 radiaal X  ) beste band verwisseld met reserve wiel, nu voor twee nieuwe banden achter 4,5 mm profiel, reserveband 5 mm profiel

 

25 Maart 2007 6e APK  geen bijzonderheden (84925 km)